Linköpings Fallskärmsklubb (LFK) bildades 1973 och har cirka 70 medlemmar i åldrarna 16-80 år. Klubben drivs ideellt av medlemmarna och växer stadigt. Vi gör varje år 4000 till 5000 fallskärmshopp ur vårt nya flygplan.

Pato 80 - Legend

Vi hoppar i Skärstad utanför Motala.

Stora framgångar

Linköpings Fallskärmsklubb är dessutom en av landets mest framgångsrika klubbar i tävlingssammanhang. Vi har ett stort antal SM-segrar i precisionshoppning, både individuellt och i lag.

Klubbens formationshoppare har också nått framskjutna placeringar på tävling. Ett antal av klubbens medlemmar tillhör det civila respektive militära landslaget.

Varje år genomför vi ett antal uppvisningar vid olika arrangemang och tillställningar. Genom duktiga hoppare och olika typer uppvisningsprogram ger vi publiken en spektakulär uppvisning.

Kontonummer

Klubbens bankgironummer: